The Law of Alignment

חושבים על יישור שיניים? נתחיל עם מספר שאלות שתמיד נשאלות:

מתי יש צורך ביישור שיניים? סגר לא תקין (האופן בו נסגרות השיניים) ו/או אסתטיקה לא מספקת- אלה הן הסיבות העיקריות לטיפול אורתודונטי.

מתי לטפל? ניתן ליישר שיניים בכל גיל כל עוד מצב החניכיים תקין ואין עששת- אנו ממליצים על בדיקת רופא שיניים לפני תהליך היישור! העיתוי המתאים לתחילת טיפול יישור השיניים יכול להשתנות בהתאם לבעיה. ברוב המקרים נתחיל טיפול עם סיום בקיעת כל השיניים הקבועות (בנות בגיל 12 ובנים בגיל 13). אך קיימים מקרים מסוימים בהם נרצה להתחיל את הטיפול כבר בגיל 8 או 9 (״הטיפול המוקדם״). לכן מומלץ להגיע לבדיקה ראשונית אצל האורתודונט כבר בגיל זה.

עד מתי ניתן לבצע יישור שיניים? כל עוד יש שיניים בפה. המערכות האסתטיות ליישור שיניים הביאו לעלייה דרמטית בפופולריות של יישור השיניים בקרב מבוגרים. לפני תחילת הטיפול חשוב מאוד לוודא שמצב החניכיים תקין ולהתחיל טיפול של יישור שיניים רק כאשר אין מחלת חניכיים פעילה. במידת הצורך יפנה האורתודונט את המטופל לבדיקת מומחה חניכיים (פריודונט).

מי יטפל? אורתודונט מומחה הוא רופא שיניים אשר למד אורתודונטיה במוסד אקדמאי מוכר ועמד בבחינות ההתמחות של הוועדה המדעית של משרד הבריאות. אצלנו בקליניקה הטיפול מתבצע על ידי צוות שלם עבור הבטחת תוצאה מיטבית.

איזו שיטת טיפול נבחר? קיימות שיטות טיפול רבות ומגוונות, החל מסמכים מתכתיים (קוביות/גשר), דרך סמכים שקופים ועד לשיטה המתקדמת של טיפול בקשתיות שקופות.

התוצאה הסופית? זהו החיוך שלך, ורק שלך! לא מספיק שהשיניים ישרות. החיוך צריך להתאים למתאר החניכיים, השפתיים, הפנים… וכמובן, שביעות הרצון שלך לאורך ובסיום התהליך.

סיימת את הטיפול? נהדר! כדי שלא תהיה נסיגה חשוב להמשיך ולשמר את התוצאה עם קיבוע קבוע או פלטה לשימור.

אתם השותפים החשובים ביותר בטיפול! מוטיבציה גבוהה והרתמות למשימה הם הכלים שלכם להצלחה. שיתוף פעולה של המטופל הוא חלק בלתי נפרד מכל טיפול של יישור שיניים. בתחילת הטיפול יקבל המטופל הנחיות מדויקות כיצד לשמור על בריאות השיניים במהלך הטיפול (צחצוח שיניים לדוגמה) וכיצד לשמור על תקינות המערכת (להימנע ממאכלים מסוימים…). 

לסיכום:

טיפול אורתודונטי מתחיל משיחה עם המועמד לטיפול, בירור הצורך בטיפול מנקודת מבטו (״מה מפריע לך״ "מה השאיפה שלך"). לאחר מכן תתבצע בדיקה קלינית בה יגדיר האורתודונט את מצב השיניים ההתחלתי (צפיפות/מרווחים/האופן בו נסגרות השיניים ועוד…) והיחסים בין אזור השיניים והחיוך לפנים. האמצעים הטכנולוגים המתקדמים הקיימים היום (סורק דיגיטלי, צילומים קליניים דיגיטליים וצילומי רנטגן דיגיטליים) מאפשרים בחינה מדוקדקת של כל הרקמות ואבחנה טובה בזמן קצר.

לאחר שקיימת אבחנה, יציג האורתודונט את אפשרויות הטיפול ואת תכנית הטיפול המומלצת (״כך נוכל לעזור לך״).

מטרת הטיפול האורתודונטי היא יותר מ- ״שיניים ישרות״. האופן בו נסגרות השיניים (הסגר) חשוב מאוד לבריאות מערכת הלעיסה. סגר תקין אמור לאפשר שנים רבות של לעיסה יעילה ונכונה. זהו הפן התפקודי (פונקציונלי) של הטיפול. 

החלק השני הוא זה המביא את רוב המטופלים לטיפול- הפן האסתטי. החיוך צריך להיות הרמוני עם הפנים. אנו מחפשים איזון, ולכן המיקום הסופי של השיניים חייב לקחת בחשבון את נתוני הפנים, האף, השפתיים, הלחיים והחניכיים. 

לטיפול זה אנו קוראים Face driven treatment.

משך זמן הטיפול ישתנה בהתאם לבעיה בה מטפלים, לאופן ושיטת הטיפול, למכשור האורתודונטי הנבחר ועוד… 

מוזמנים לתאם שיחת ייעוץ
נשמח לסייע,

ולראות אתכם מחייכים

ד"ר שרית בן שמן מתמחה גם ביישור שיניים למבוגרים מוזמנים ליצור עימנו קשר לקבלת מידע על תהליך יישור שיניים.

ד''ר שרית בן שמן
ד''ר שרית בן שמן

מזמינה אתכם לחווית יישור שיניים שקוף איכותית ולא מתפשרת בטכנולוגיה המובילה בעולם Invisalign - עם מעל 20 שנות ניסיון והתמחות באורתודונטיה.

השאירו פרטים לקביעת פגישת ייעוץ ראשונית ליישור שיניים שקוף בהתאמה אישית הכוללת הדמיית התוצאה הסופית:

Violetta Jhirad
Violetta Jhirad
2023-06-27
Exelent in all ways
נוי טייץ
נוי טייץ
2023-06-27
רופאה מדהימה ,סבלנית, שווה לבוא לבדיקה ולשמוע אני מרוצה מאוד❤️💕
Dana sarel
Dana sarel
2023-06-24
מרפאה מדהימה! החיוך לא יורד לי מהפנים! מודה ממש על השירות החם💓😇
Mediterranean Sea Engineering
Mediterranean Sea Engineering
2023-03-20
איזו מרפאה מדהימה ! צוות מקצועי ואדיב. ממליצים בחום
efrat arnon
efrat arnon
2023-03-12
מרפאה נפלאה עם הצוות הכי מקצועי שיש!!!!! בתי בת ה14 מחייכת חיוך רחב ושיניה נראות מליון דולר. ממליצה בחום.
Danielle Stern
Danielle Stern
2023-03-10
צוות מדהים ומקצועי והמרפאה מדהימה!!!
Lia Strauss
Lia Strauss
2023-03-10
מרפאה מדהימה! צוות סופר מקצועי ונעים. ממליצה לכולם!
Sol morag
Sol morag
2023-03-10
כאחד שמפחד מרופאי שיניים הצוות ממש מרגיע ויוצר אווירה קלילה ונעימה. הגעתי עם חששות ויצאתי מרוצה גם מהחוויה וגם מהתוצאות.
צעד ראשון
לחיוך מושלם

מוזמנים להכיר אורתודנטיה מסוג חדש,
ולבוא ליהנות מחוויה מעצימה ואפילו ניתן להגיד כייפית!