תהליך יישור שיניים

טיפול של יישור שיניים (טיפול אורתודונטי) הוא טיפול שיניים שמטרתו ליישר את השיניים ולתקן ליקויי סגר שונים. בסופו של תהליך יישור שיניים מאפשר סגר בריא, לעיסה נכונה ותפקוד תקין של מערכת הלעיסה, שיפור היחס בין הלסתות, וכן מראה יפה יותר של החיוך המשפיע על האסתטיקה של הפנים באופן כללי.

טיפול אורתודונטי יכול להתבצע באמצעות שימוש במכשירים שונים, כגון סמכים (ברקטים/ קוביות), סמכים פנימיים (מכשיר לינגואלי) או קשתיות שקופות אשר מפעילות כוח עדין על השיניים ובהדרגה ממקמות אותן מחדש עד שמושגות מטרות הטיפול: סגר תקין ואסתטי המאפשר פונקציה מיטבית.

מה הם השלבים בתהליך יישור שיניים?

פגישת ייעוץ: השלב הראשון הוא התייעצות עם אורתודונט. במהלך פגישה זו, האורתודנט יברר עם הנבדק את הצורך בטיפול ("מה מביא אותך אלינו?"), יתשאל את הנבדק לגבי מצב בריאותו הכללי והיסטורית טיפולי השיניים. זהו שלב האנמנזה. בהמשך יבצע האורתודונט בדיקה קלינית של השיניים וירשום את הממצאים.

אבחון ותוכנית טיפול: על סמך הבדיקה והייעוץ ייתן האורתודונט אבחנה ראשונית וידון עם הנבדק על אפשרויות הטיפול המתאימות לו.

איסוף הנתונים: לפני תחילת הטיפול, ישלים האורתודנט מידע הנחוץ לאבחנה שלמה ומעמיקה יותר, הכולל בד"כ צילומי רנטגן, צילומים קליניים של השיניים והפנים וסריקה ומידות של השיניים. תיעוד טוב של המצב ההתחלתי (וכן במהלך הטיפול) הוא צעד חשוב והכרחי לאבחנה נכונה והצלחת הטיפול.

תחילת הטיפול: בהתאם למכשור האורתודונטי הנבחר לטיפול, בפגישה הטיפולית הראשונה יונח המכשור על השיניים ומרגע זה מתחילה תנועת השיניים- בהצלחה!

סוג המכשיר שבו נעשה שימוש יהיה תלוי בשיטה בה בחר האורתודונט לעבוד ובצרכים הספציפיים הנדרשים בכל טיפול.

הטיפולים השגרתיים: במהלך הטיפול יזמן האורתודונט את המטופל אחת למספר שבועות למעקב אחר התקדמות הטיפול והפעלת המערכת במידת הצורך, כדי להבטיח מהלך טיפול תקין.

• שימור התוצאה: בסיומו של הטיפול האורתודונטי תוסר המערכת מהשיניים והמטופל יקבל אמצעי לשימור התוצאה (קיבוע קבוע ו/או נשלף). שלב השימור הכרחי לאחר סיום טיפול יישור השיניים, בכל גיל ובכל מצב!

במרפאת ד"ר בן שמן:

בפגישת הייעוץ נבצע סריקה דיגיטלית של השיניים כך שניתן יהיה כבר בשלב זה לדון במטרות הטיפול. לצורך המחשה נבצע הדמיה של מצב השיניים בתום הטיפול.

הטיפולים במרפאת ד"ר בן שמן מבוצעים בשיטת הקשתיות השקופות של אינויזליין. בשיטה זו הטיפול מתוכנן מראש והקשתיות מיוצרות באופן מדויק כך שבמהלך הטיפול כמעט אין צורך לבצע התאמות והפעלות.

לאחר שלב איסוף הנתונים נתכנן את הטיפול המתאים לכל מטופל, והקשתיות האישיות ייוצרו בהתאם לתכנית הטיפול.

בפגישה הטיפולית הראשונה נבדוק את התאמת הקשתיות ונדביק מחברים על השיניים. המחברים עוזרים ליציבות הפלטות, ומאפשרים דיוק רב יותר בתנועה. נלמד איך לשים ולהוריד את הקשתיות (הפלטות השקופות), וננחה איך להתנהג איתן במהלך השבוע. נמסור מספר קשתיות בהתאם לתכנון מהלך הטיפול.

תדירות הביקורים במרפאה משתנים בין טיפול לטיפול אך בד"כ יהיו אחת לחדשיים.

טיפול עם הקשתיות השקופות של אינויזליין יהיה בד"כ קצר יותר מאשר טיפול מקביל עם סמכים (קוביות/גשר), וימשך בממוצע בין שנה לשנה וחצי. משך זמן הטיפול ישתנה בהתאם לסוג הבעיה ומורכבות הטיפול.

עם השגת מטרות הטיפול, נסיים את יישור השיניים: נוריד את המחברים, ונייצר פלטות לשימור. ננחה להשתמש בפלטות השימור בשנה הראשונה לאחר סיום הטיפול האורתודונטי כל לילה, ואח"כ בהדרגה נרד בתדירות השימוש בפלטת.

בשלב השימור פגישות המעקב יהיו אחד לחצי שנה למשך כשנתיים.

גם בתום השנתיים נמליץ להשתמש בפלטות לשימור לפחות אחת לשבוע במהלך כל החיים. נטיית השיניים לזוז היא טבעית וממשיכה לאורך כל החיים, לכן אם נרצה לשמר את התוצאה לשנים רבות יש להמשיך ולהשתמש בפלטות לאורך כל החיים.

מוזמנים לקרוא גם על יישור שיניים למבוגרים

וגם על יישור שיניים לילדים

ד''ר שרית בן שמן
ד''ר שרית בן שמן

מזמינה אתכם לחווית יישור שיניים שקוף איכותית ולא מתפשרת בטכנולוגיה המובילה בעולם Invisalign - עם מעל 20 שנות ניסיון והתמחות באורתודונטיה.

השאירו פרטים לקביעת פגישת ייעוץ ראשונית ליישור שיניים שקוף בהתאמה אישית הכוללת הדמיית התוצאה הסופית:

Violetta Jhirad
Violetta Jhirad
2023-06-27
Exelent in all ways
נוי טייץ
נוי טייץ
2023-06-27
רופאה מדהימה ,סבלנית, שווה לבוא לבדיקה ולשמוע אני מרוצה מאוד❤️💕
Dana sarel
Dana sarel
2023-06-24
מרפאה מדהימה! החיוך לא יורד לי מהפנים! מודה ממש על השירות החם💓😇
Mediterranean Sea Engineering
Mediterranean Sea Engineering
2023-03-20
איזו מרפאה מדהימה ! צוות מקצועי ואדיב. ממליצים בחום
efrat arnon
efrat arnon
2023-03-12
מרפאה נפלאה עם הצוות הכי מקצועי שיש!!!!! בתי בת ה14 מחייכת חיוך רחב ושיניה נראות מליון דולר. ממליצה בחום.
Danielle Stern
Danielle Stern
2023-03-10
צוות מדהים ומקצועי והמרפאה מדהימה!!!
Lia Strauss
Lia Strauss
2023-03-10
מרפאה מדהימה! צוות סופר מקצועי ונעים. ממליצה לכולם!
Sol morag
Sol morag
2023-03-10
כאחד שמפחד מרופאי שיניים הצוות ממש מרגיע ויוצר אווירה קלילה ונעימה. הגעתי עם חששות ויצאתי מרוצה גם מהחוויה וגם מהתוצאות.
צעד ראשון
לחיוך מושלם

מוזמנים להכיר אורתודנטיה מסוג חדש,
ולבוא ליהנות מחוויה מעצימה ואפילו ניתן להגיד כייפית!